Villkor för överenskommelse
SBPO:s etiska riktlinjer
Theresa Widjeskog Ahlman, ordningskonsult (hädanefter refererad till som “konsulten”) följer SBPO:s (Svensk Branschförening för Produktivitet och Ordning) etiska riktlinjer.
Kundens konfidentialitet
Konsulten håller all personlig information om kunden och information rörande uppdraget konfidentiell. Konsulten kommer att hålla informationen konfidentiell även efter uppdragets avslutande.
Bokning av uppdrag
Ett uppdrag inleds alltid med en konsultation (kostnadsfri) där kunden får uttrycka sina önskemål och målsättningar med uppdraget. Konsultationen sker över telefon eller videosamtal. Efter den initiala konsultationen tar konsulten fram ett förslag på åtgärdsplan samt tids- och prisestimat för projektet.
Kunden kan efter det boka en eller flera sessioner för sortering, rensning och organisering av ett utrymme.
En hands-on-session är 3 timmar och kostnaden är 3.600 SEK exkl. moms / session.
Coaching bokas per timme och priset är då 1200 SEK exkl. moms.
Telefonnummer för att boka: 0730-505350
Kunden kan boka sessioner för rensning och organisering av ett utrymme eller virtuella coachningssessioner.
Betalning
Betalning sker i fullo mot faktura efter slutfört uppdrag.
Vid större uppdrag förbehåller sig konsulten att ta upp förskottsbetalning på hälften av det estimerade totalpriset. Detta belopp dras sedan från slutfakturan.
Produkter för förvaring och organisering av utrymmet
Vid behov och om kunden önskar kan konsulten ta fram en lista av lämpliga behållare, förvaringslösningar etc för att förvara kundens föremål på ett fördelaktigt sätt. Konsulten tillhandahåller då via mail länkar till förslag på inköpsställen. Inköp sker endast i samråd med kunden, och ingenting inhandlas utan kundens samtycke och godkännande av kostnad för inköp.
Kostnad för ev förvaringslösningar debiteras kunden och specificeras på slutfakturan.
Avyttring och donation
Bortforsling och avyttring av utrensade föremål ingår inte i det ordinarie priset, men kan läggas till som extra tjänst. Den extra kostnaden specificeras på fakturan.
Policy vid avbokade eller ombokade sessioner
Kunden kan ställa in eller boka om en session inom 48 timmar innan schemalagd session. Om avbokning sker senare än 48 timmar åläggs kunden att betala en avgift motsvarande 50% av sessionens pris.
Budget för projektet
Vid den inledande konsultationen tillfrågas kunden om planerad budget för projektet. Detta för att konsulten ska kunna estimera den arbetsinsats som ryms inom ramen för budgeten och lättare ska kunna ta fram en så ackurat åtgärdsplan som möjligt.
Budget och produkter
Innan uppdragets start kommer konsulten och kunden överens om budget för inköp av behållare och förvaringssystem. Konsulten kan rekommendera produkter och tjänster för att tillgodose kundens behov av organisering och upprätthållande av system för organisering. Konsulten ansvarar inte för kvaliteten i rekommenderade produkter och tjänster. Konsulten håller sig inom ramen för avtalad budget vid rekommendation av produkter och tjänster.
Fotografering före & efter
Ordningskonsulter tar ofta före- och efter-bilder i marknadsförings- och utbildningssyfte.
Alla fotografier är anonyma. Kunden måste ge sitt medgivande till fotografering samt publicering av bilder och filmmaterial.