Villkor för överenskommelse
SBPO:s etiska riktlinjer
Theresa Widjeskog Ahlman, organiseringskonsult (hädanefter refererad till som “konsulten”) följer SBPO:s (Svensk Branschförening för Produktivitet och Ordning) etiska riktlinjer.
Kundens konfidentialitet
Konsulten håller all personlig information om kunden och information rörande uppdraget konfidentiell. Konsulten kommer att hålla informationen konfidentiell även efter uppdragets avslutande.
Bokning av uppdrag
Ett uppdrag inleds alltid med en konsultation (kostnadsfri) där kunden får uttrycka sina önskemål och målsättningar med uppdraget. Konsultationen sker över telefon eller videosamtal. Utöver den initiala konsultationen kan kunden boka en eller flera sessioner för sortering, rensning och organisering av ett utrymme.
En session är 3 timmar och kostnaden är 3.600:- exkl. moms / session. Telefonnummer för att boka: 0730-505350
Kunden kan boka sessioner för initial rensning och organisering av ett utrymme och / eller underhåll med återkommande mellanrum.
Betalning
Betalning sker i fullo mot faktura efter slutfört uppdrag.
Produkter för förvaring och organisering av utrymmet
Vid behov och om kunden önskar kan konsulten ta fram en lista av lämpliga behållare, förvaringslösningar etc för att förvara kundens föremål på ett fördelaktigt sätt. Konsulten tillhandahåller då via mail länkar till förslag på inköpsställen. Inköp sker endast i samråd med kunden, och ingenting inhandlas utan kundens samtycke och godkännande av kostnad för inköp.
Kostnad för ev förvaringslösningar debiteras kunden och specificeras på slutfakturan.
Avyttring och donation
Konsulten ansvarar inte för bortforsling och avyttring av utrensade föremål.
Policy vid avbokade eller ombokade sessioner
Kunden kan ställa in eller boka om en session 48 timmar innan schemalagd session. Om avbokning sker senare än 48 timmar åläggs kunden att betala en avgift motsvarande 50% av sessionens pris.
Presentkort
Konsulten erbjuder presentkort för organisationssessioner (“hands-on” och underhåll). Presentkorten måste utnyttjas inom ett år från det datum som står på presentkortet. Presentkortet går inte att byta in mot kontanter.
Referenser
Konsulten erbjuder en belöning till befintliga kunder som refererar konsulten vidare till nya klienter. När en ny kund bokar sin första session måste denne uppge den befintliga kundens namn. Den befintliga kunden får då ett presentkort (värde 500 SEK) när den nya kunden betalat sin första session.
Budget och produkter
Innan uppdragets start kommer konsulten och kunden överens om budget för inköp av behållare och förvaringssystem. Konsulten kan rekommendera produkter och tjänster för att tillgodose kundens behov av organisering och upprätthållande av system för organisering. Konsulten ansvarar inte för kvaliteten i rekommenderade produkter och tjänster. Konsulten håller sig inom ramen för avtalad budget vid rekommendation av produkter och tjänster.
Fotografering
Organiseringskonsulter tar ofta före- och efter-bilder i marknadsförings- och utbildningssyfte.
Alla fotografier är anonyma. Kunden måste ge sitt godkännande till fotografering samt publicering av bilder och filmmaterial.
